Cestovatelský „bucket list“ #1

19. ledna 2018 v 17:55 | Hemitson |  Ostatní
Související obrázek

V mém okolí žije spousty lidí, kteří rádi poznávají nová místa a chtějí cestovat. Pokaždé, když se s nimi bavím na toto téma, nedokážou říct jen jedno místo, které chtějí navštívit ze všeho nejvíc a není se čemu divit! Naše Země dominuje nádhernými místy, a protože ani já se nijak od těchto lidí neliším a také nedokážu vybrat pouze jedno místo, rozhodla jsem se napsat článek o mém cestovatelském snu. Doufám, že se bude líbit! Související obrázek

(Na začátek chci upozornit, že to nebude nijak naskládané podle oblíbenosti- to snad ani nejde- ale podle toho, jaké místo mě zrovna napadlo.)

1. Švedsko (Dánsko, Norsko)
Začněme například touhle nádhernou zemí, kterou mám v plánu navštívit už letos a to Švédskem. Nemůžu se dočkat až uvidím tu krásu na vlastní oči a poznám jací jsou lidi, kteří tam žijou. Jsem zvědavá na Stockholm, ale samozřejmě ne jen na město.

Související obrázek

Zmínila jsem i Norsko a Dánsko. Další dvě překrásné země severu. Nebudu se tajit tím, že právě severní země mě lákají více než ty jižní- teď mě nechytejte úplně za slovo, protože i ty jižní mě lákají, ale co si budeme, sever mě okouzlil o malilinko více.

Podívejte se na následující fotku:

magazin.cz

A mým rozhodně největším snem je jednou vidět polářní záři. Na fotce můžete vidět záři v městě Tromsø.

Výsledek obrázku pro Tromso

A dále tady máme úchvatnou Kodaň v Dánsku!

Výsledek obrázku pro kodaň

2. Karibik
Od zemí severu se přesuneme poněkud jinam. Kdo by neznal Karibik? Nebo alespoň Piráty z Karibiku?
Menší shrnutí: Karibik zahrnuje ostrovy v Karibském moři, Bahamy a pobřeží Střední a Jižní Ameriky omývané právě Karibským mořem.
Musí tam být nespočetně mnoho míst, které stojí za to navštívit. Nejkrásnější pláže světa jsou v Dominikánské republice- nejslavnější je Bavaro, která se táhne podél letoviska Punta Cana na východním pobřeží.

(FOTO: www.bigstockphoto.com)

Fosforeskující pláž, fosforeskující pláž a ještě jednou fosforeskující pláž. Nevím jestli mám tak malý přehled, ale právě jsem se o ní dozvěděla. Jedná se o unikátní noční jev v malé rybářské vesničce La Parguera na ostrově Portoriko.

La Parguera_5
(FOTO: http://cestovanie-dovolenka.sk/fosforeskujuce-more-v-la-parguere/)

3. Gibraltar
Odtamtud mi brácha dovezl Gibraltárskou opici (myslím tím samozřejmě plyšáka) a nemohla jsem spustit oči z těch fotek. Nejvíc mě zaujala momentka, kdy na jeho tehdy ještě přítelkyní (nyní manželku) skočil makak. Při vyprávění, jak moc si to tam užili se mi v hlavě vynořila myšlenka, že si tam jednou taky zajedu!

Výsledek obrázku pro gibraltar

4. Čína
Čína mě vždy fascinovala. Mohla bych sem vypsat miliony míst, které tam stojí za vidění, ale úplně nejznámější je rozhodně Velká čínská zeď. Stavby zdi se po staletí účastnily miliony lidí- dočetla jsem se, že většina z nich byli zločinci a stavba si vyžádala nejméně 400 000 obětí. Stavba zdi trvala více než 1800 let.

(FOTO: Hanna Norlin)

Tohle bude pro dnešní článek všechno. Je jasné, že jsem všechna místa nedokázala vmístit do jednoho článku, proto budou ještě pokračování. Do komentářů mi dejte rozhodně vědět, jak se vám článek líbil, co si o těchto místech myslíte a jaká místa chcete navštívit vy!

(fotky nejsou mé, u většiny jsem se snažila dát zdroj, zbytek, kde se mi nepovedlo dát přesný zdroj je z vyhledávače googlu)

(S)mějte se! Hemitson

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 *Mushroom* *Mushroom* | Web | 19. ledna 2018 v 18:06 | Reagovat

Můj největší cestovatelský sen je asi vidět všech 7 divů světa. Zatím jsem na dvou, tak uvidíme jak to půjde dál! :D
A krom toho mě hrozně láká Nový Zéland, USA (hlavně Washington D.C. a New York) a Norsko může být také úžasné! :-)
A tu fosforeskující pláž jsem neznala, vypadá to skvěle! I když můžu potvrdit že Karibik (i bez fosforeskujícího písku) je nádherný a naprosto stejný jako na všech těch fotkách. :-)

2 Hemitson Hemitson | Web | 19. ledna 2018 v 18:34 | Reagovat

[1]: Pár míst/zemí z toho, co jsi napsala právě planuju napsat do dalšího článku. :D Nejhorší ale je, že bych klidně mohla napsat skoro o všech zemích. :D
Dost mě třeba láká i Mrtvé moře v Izraeli.
Děkuju moc za super komentář!

3 L. L. | Web | 19. ledna 2018 v 20:13 | Reagovat

Já hrozně ráda cestují :) a když se mě někdo zeptá kam bych chtěla nejvíc, tak já chci snad úplně všude, když bude šance :). V Dánsku jsem pouze projížděla a Švédsko jsem měla šanci bohužel mi vždy nevyšel termín, abych mohla jet s tátou :/. Ale asi nejvíc, kam bych chtěla momentálně je Zanzibar, Báli, Tenerife, Barcelona a pak celkově procestovat Ameriku a navštívit hlavní evropská města :D... čekala jsem, že napíšu par a pak jsem se rozepsala :D. Doufám, se ti to splní a podíváš se tam!!! :)))

4 Hemitson Hemitson | Web | 20. ledna 2018 v 11:48 | Reagovat

[3]: Nejideálnější by bylo procestovat celý svět! :D
To je dobře, že ses rozepsala, ráda si čtu komentáře! Děkuju, přeju, aby ses i ty podívala na svá vysněná místa! ♥

5 Jana Jana | Web | 20. ledna 2018 v 12:14 | Reagovat

Máš moc krásné cestovatelské přání. Já chci do Karibiku, tam prostě musí být božsky! A to fosforeskující moře, och bože, totálně boží! ♥ Každopádně já bych letos chtěla cestovat celkem hodně a především do zahraničí, tak uvidím, jak se mi to podaří. :-) A doufám, že tobě se to také splní! :-)

6 Míša Šislerová Míša Šislerová | E-mail | Web | 20. ledna 2018 v 13:51 | Reagovat

Krásné cíle :) Letos chci také cestovat do zahraničí, ale někam blíže, ještě nemám tolik peněz, bych mohla jezdit daleko a na déle :D :D jinak s Dánsku jsem loni byla, v březnu, děsná zima a draho, ale jako fakt hodně :D :D

7 Adéla Adéla | Web | 20. ledna 2018 v 19:26 | Reagovat

Super bucket list! :) Z tvého seznamu je i mým největším snem ten sever. Především norské fjordy a všeobecně atmosféra severu - o polárních zářích ani nemluvim O_O

8 VeJa VeJa | Web | 21. ledna 2018 v 11:43 | Reagovat

Nádherný bucket list! Aj na mojom je "vidieť polárnu žiaru" :D ale inak tam je nový zéland, prejsť taliansko zdola nahor a poozrieť sochu malej morskej panny :D ale to fosforeskujúce more už aj pridávam na zoznam, je to absolútne magické *_*

9 Hemitson Hemitson | Web | 21. ledna 2018 v 12:19 | Reagovat

[5]: Rozhodně držím palce, ať vycestuješ, co nejvíc a třeba i do toho Karibiku! :) Děkuju. ♥

[6]: U nás je to naplánováno na Květen, tak snad to tam takové nebude. :o :D

[7]: Děkuju za krásný komentář! Polární záře je jednoduše polární záře. ♥

[8]: Že jo! V životě jsem o ničem takovém neslyšela a vidět to na vlastní oči musí být úžasné. ♥_♥ :D

10 Anička Anička | Web | 21. ledna 2018 v 13:47 | Reagovat

Karibik je krásný, určitě ho doporučuji, sama jsem měla možnost to tam trošku poznat :) Zaujala mě fosforeskující pláž! Tu si musím někam zapsat. Stejně tak polární záře musí být přenádherná!

www.thewaybya.blogspot.cz

11 Tess Tess | Web | 21. ledna 2018 v 14:46 | Reagovat

Pěkný článek, máme dost podobné cestovatelské chutě. :-) Horší je, že na cestování mnohdy nezbývá ani čas ani finance. :-? Takže zatím cestuju prstem po mapě a šetřím. :-D

12 Romi Romi | Web | 21. ledna 2018 v 20:39 | Reagovat

nádhera někam bych se vydala :)

13 Andey Andey | Web | 22. ledna 2018 v 16:43 | Reagovat

Pěkný článek
Taky mám v plánu nějaký takový napsat, ale bude mi to nějaký čas trvat. Severské země mě taky lákají.

14 I am Dora I am Dora | Web | 22. ledna 2018 v 20:56 | Reagovat

Skvělý článek, držím pěsti, ať si vyplníš co nejvíc tvých přání! Taky se chystám něco takového sepsat :)

15 Anna Anna | Web | 23. ledna 2018 v 15:48 | Reagovat

Cestování miluju a je to jeden z mých velkých koníčků. Hrozně ráda někam vyrazím s partou přátel, přítelem nebo i rodinou.
Loni jsem byla například v Budapešti s kamarádkami, což bylo naprosto úžasné a hrozně jsme si to užily.
Samozřejmě mám také spoustu snů a plánů, kam bych se chtěla podívat. Severské země jsou jedním z nich. Tamní příroda musí být fakt nádherná, přesně jak jsi psala.
Čína mě láká také, ale asi jen právě její největší dominanta, tedy Velká čínská zeď. Z té spousty lidí bych se tam asi zbláznila.
Mojí vysněnou zemí je ještě Nový Zéland. Hrozně mě to tam láká.

16 Adel Adel | Web | 24. ledna 2018 v 17:14 | Reagovat

Z těch míst jsem byla jen v Kodani a doporučuju.. Je krásná krásná a drahá :)

17 Lucije Lucije | E-mail | Web | 29. ledna 2018 v 10:13 | Reagovat

Cestování je vášeň! A svým bucket listem jsi mne inspirovala :))

18 Fousek Fousek | E-mail | Web | 9. února 2018 v 5:02 | Reagovat

Nádherné fotky a skvělá inspirace, kde jsem ještě nebyla. Je tolik míst, kam zajet, jen nevím kam napřed :-)

19 thedecemberlady thedecemberlady | Web | 6. března 2018 v 18:58 | Reagovat

Tomu říkám inspirace. já bych se z těchto míst chtěla asi nejvíc podívat do toho Karibiku a do Švédska. Babička byla ve Švédsku před několika lety a moc se jí tam líbilo. Prý tam jsou lidi neskutečně slušní a vše je takové čisté, ne jako u nás. Jsem zvědavá na Tvůj pohled, až ho jednou navštívíš!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.