Chvilka uvědomění na Slovensku

26. července 2018 v 6:00 | Hemitson |  Cestovatelské střípky
Zdravím vás všechny u dnešního článku, ve kterém vám napíšu o mém spontánním výletu na Slovensko! 🌎🚄

Dva týdny dozadu jsem napsala článek o nelehké situaci v mém životě, ale nějak nemám na to, abych ho zveřejnila. Ale ve zkratce jsem to už u nás doma (nebo teda spíše v Česku) nedokázala vydržet a jelikož bydlí můj brácha s jeho manželkou na Slovensku docela blízko Bratislavy, rozhodla jsem se, že k nim zavítám na 8 dní na návštěvu. V neděli 16.7. jsem se s nimi domluvila a v pondělí jsem už seděla v přeplněném vlaku směr Trnava. Nejhorší bylo opravdu to, že si člověk neměl vůbec kam sednout. Nějak jsem nečekala, že v pondělí ráno pojede tolik lidí vlakem, i přestože jsou prázdniny. Nakonec jsem si s mým psem sedla na schody u dveří, kde už sedělo i pár dalších jedinců.

Když jsme konečně dorazili do Trnavy, vyzvedl mě můj brácha a jeli jsme do Dobré Vody, kde si pořídili vlastní domeček. Krásná, malá vesnička a nemůžu si pomoct, ale musím ji přirovnat k vesníčkám na Jižní Moravě. Jen ty sklípky chyběly, i když věřím, že tam někde nějaké byly!

V pondělí jsme teda spíše odpočívali a probírali všechny nové věci v našich životech. Vysvětlili mi, co je všude v okolí, kam se můžu zajít podívat, když oni budou v práci a já pozorně poslouchala.

Další den jsem se tedy vydala na zříceninu hradu Dobrá Voda. Zajímavá byla turistická trasa, které vedla přes hřbitov. Navíc já chodila jedině se psem, takže mi bylo blbé tam s ním lézt. Jsem zvyklá, že psi na hřbitov spíše nemohou. Ale zákaz nikde nebyl, tak jsme rychle prošli a pokračovali dál. Po cestě jsem nikoho nepotkala, ale na hradu bylo překvapivě docela dost lidí.

Ve středu pak bohůžel chvilkama pršelo, takže jsem se aspoň trochu odreagovala ve formě seriálu Prázdniny, blbla se psem a kočkou a nakonec si ještě pustila hudbu a přemýšlela o životě. Stejně jsem přišla na to, že některé věci nestojí za ty nervy a pokud nejde o život, tak jde doslova o nic. Trochu jsem si od všeho, co jsem nechala tady v Česku odpočinula. Nejvíc vtipné je, že mi za to ten kluk opravdu nestojí, ale vysvětlete to tomu srdci.

Další den jsem se prošla na Mariáš a nevím, jak se mi to povedlo, ale skončila jsem zase na hradu. Tentokrát tam nebyla ani noha, takže jsem si tam delší dobu poseděla, poslouchala písničky a s pejskem odpočívala.

V pátek jsem pak odházela pryč kameny, uklidila nepořádek kolem domu a vytrhala plevel, jelikož každá ruka kolem nového domečku se vždycky hodí a aspoň jsem se jim trochu odvděčila za to, jak se o mě starali.

O víkendu jsem si naplánovali výlet do Bratislavy. Na oběd jsme si zašli klasicky do IKEI na masové kuličky s brusinkama, které jsem měla poprvé přímo ve Švédsku a musím říct, že je to chuťově trochu jinde, ale i tak byly dobré.
A poté jsme se šli projít k Bratislavskému hradu. Prošli jsme si park, koukli se na Dunaj a pomalu jeli zpět.

Poslední dva dny jsme pak odpočívali a něco udělali kolem domu. Musím se přiznat, že se mi vůbec, ale vůbec nechtělo domů. Ani ne tak kvůli tomu, že jsem byla někde jinde, ale nemusela jsem vůbec nikoho a nic řešit, což mi vyhovovalo úplně nejvíc. Ale najela jsem na svůj nový styl života, kdy mi je všechno nedůležité jedno. Takové uvědomění jsem rozhodně potřebovala.

Při ceste zpátky jsem ve vlaku stejně ještě přemítala nad tím, proč se člověk neustále nad něčím stresuje. Teda aspoň si myslím, že to tak většina má. Pořád se ptáme 'Co se stane, když...?" Jenže ve výsledku je to stejně jedno. Člověk se nesmí vzdávat. Vyhodí ho dveřma, musí vlézt oknem.
Vztahy a city jsou ale mnohem záludnější, než se mohou zdát. Jenže občas musíme být trochu sobečtí a myslet i na sebe. A pokud se děje něco nepříjemného, buď odstřihnout zdroj nebo svou energii investovat do nečěho, co vám dělá radost a ne do obav.
NĚJAK TO STEJNĚ VŠECHNO DOPADNE. Hlavně si ten život užívejme!

Mimochodem - konečně jsem vybrala výherce soutěže o obraz. Kvůli tomuhle výletu jsem to dřív nestihla, proto se omlouvám, ale vybrala jsem:

Všechno špatné je k něčemu dobré!
V blízké době se Lucce určitě ozvu, ale pokud by se stalo, že si tohle přečteš dříve, kontaktuj mě prosím na můj gmail: nikehemitson@gmail.com Mockrát gratuluji!

Jak si zatím užíváte prázdniny vy? Udělali jste už nějaké spontánní rozhodnutí, kterého určitě nelitujete?

Hemitson.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 benjaminek benjaminek | Web | 26. července 2018 v 11:01 | Reagovat

Opravdu nádherné fotky, obzlášť zřícenina hradu Dobrá voda. Docela mě překvapilo, že trasa vedla přes hřbitov :O Každopádně krásně napsaný  článek, hlavně ten poslední odstavec krásně napsaný!! :)

2 Michelle Rosie Michelle Rosie | Web | 26. července 2018 v 14:32 | Reagovat

No já neměla teď moc inspirace, tak jsem vyrazila na túry do Alp, ale koukám že jsem měla vyrazit na Slovensko. Ty fotky jsou parádní, krásné počasí i nápady na výlety.

Jinak teď přes léto teda bez místenky do vlaků radši nelezu. Hořce se mi to vyplatilo při cestě z Moravy :D A radši už to riskovat nebudu... Stála jsem skoro 3 hodiny v uliččce namáčklá mezi jinými lidmi s 3 báglama. Neumím totiž cestovat jednoduše, musím si vše komplikovat. :D

O nehezkých situací doma bych taky mohla vyprávět, ale zatím nemám ani na to to sepsat, natož to zvěřejňovat, takže to chápu a úník hledám taky.

Jinak moc děkuji za pochvalu názvu blogu, taky se mi moc líbí teď můj název i to že to mám bílý a jendoduchý... :D Dřív jsem mussela mít blog plný vlastní grafiky a všechno vyšperkovaný, protože jsem děsný puntičkář a pak jsem si prostě z ničeho nic udělala v 1 ráno úplně prázdný bílý blog a jak se to psalo na tabula rasa hezky. :D

Jinak dej pak vědět vlastní názor na Malého prince, docela se těším na další úhel pohledu na knihu po x letech. :)

3 Míša Šislerová Míša Šislerová | E-mail | Web | 26. července 2018 v 19:57 | Reagovat

Hlavně, že sis odpočinula ♥ Někdy není na škodu utéct od normálního života :) Určitě to všechno dobře dopadne :) Přítel mi také vždycky říká, že když nejde o život, dje o hovno. Vždycky když se stresuju nad školou :D Ano, jela jsem s kamarádkou do Kodaně, kde jsme byly ubytované přes coachsurfing a rozhodně nelituju! :)

4 excessivemind excessivemind | Web | 26. července 2018 v 23:06 | Reagovat

Je dobře, že sis odpočinula, vypadá to tam moc pěkně. Jinak, sama pořádně nechápu, že existují lidé, kteří se nad věcmi opravdu nestresují a pak, a mezi ně patřím i já, co se nedokážou jen tak s něčím vyrovnat. Je zvláštní, jaké jsou lidé osobnosti.

5 Elis Elis | Web | 27. července 2018 v 13:31 | Reagovat

Překrásné fotky, určitě to byl super výlet a hezky jsi si odpočinula :*

6 Lucka Lucka | Web | 27. července 2018 v 19:30 | Reagovat

Krásné fotky, bylo tam určitě úžasně a to teď pořád slyším, jak tam prší a v Tatrách, co je za spoušť... :-) Jinak ještě jednou moc děkuji za výběr, mám z toho nesmírnou radost, protože nejsem zvyklá něco vyhrávat. :-) A hrozně moc ti musím pochválit ten nový design, je parádní! :-)

7 Leník Leník | Web | 28. července 2018 v 13:04 | Reagovat

Takový odpočinek sis určitě zasloužila :). Jak říkáš, je super se odreagovat. Mimo jiné - krásné fotky. A Lucce moc gratuluji <3!

8 petralibrary petralibrary | Web | 28. července 2018 v 13:07 | Reagovat

zní to jako krásný výlet, závidím, já ale teď díky bohu budu výletovat taky, jsem pyšná, že jsi se jednoduše srovnala maličko a  odpočinula si. je to třeba, srovnat si to občas v hlavince.

a ano, s pejskem taky na hřbitovy většinou nechodím, nevím proč, všude zákazy, tak si taky netroufnu když to někde není. to samé nemám ráda focení v kostele, nevím proč, nejsem věřící, vždy mi to přišlo neuctivé. :D

9 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 28. července 2018 v 14:42 | Reagovat

Cestování je na problémy nejlepší. I nějaké malé cestování kousek od domova není špatné. Krásný výlet, na Slovensku jsem už dlouho nebyla, mohla bych se tam zase zajet podívat :)

10 Heaven Heaven | Web | 28. července 2018 v 18:42 | Reagovat

Krásné fotky, muselo to být super. Taky se na Slovensko letos chystám, ale na jiné místo :)

11 Hrašulee Hrašulee | Web | 29. července 2018 v 11:23 | Reagovat

Ta zřícenina vypadá moc pěkně, tam bych jela taky, kdybych byla v okolí :) A jinak cestování a hlavně focení, to je lék na všechno ♥ :D

12 Aires Aires | Web | 29. července 2018 v 23:24 | Reagovat

Krásné fotky :) Na Slovensku jsou krásná místa :) A výlet někam pryč nebo do přírody mi taky vždy pomůže od stresu :)

13 Lux Lux | Web | 31. července 2018 v 23:00 | Reagovat

Rozhodnutí udělaná a poslední chvíli bývají ta nejlepší :) Žijeme tady a teď, víc stresu jen škodí. Je důležitý si chvilku jen tak sedět, uklidnit se a uvědomit si, že o nic nejde. Jen o to žít svůj život :)
Slovensko je krásné, zatím jsem se tam bohužel nijak víc nepodívala.. mám ho na seznamu! :)

14 Boudicca Boudicca | Web | 2. srpna 2018 v 23:20 | Reagovat

Podobné výlety ti dají nejvíce. Spontánní, s nepříliš pevným programem a možností trávit dostatek času sama se sebou. Aspoň já to tak mám a jednou za čas někam sama vyrazím vyčistit hlavu. Snad už ti bude jen lépe a všechny chmury zůstaly na Slovensku.

15 Ennie Ennie | Web | 14. srpna 2018 v 14:11 | Reagovat

Ta zřícenina hradu vypadá krásně :) - mám taková místa ráda.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.